Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2020 21:23 - Три молитви
Автор: pravoslavna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1137 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Молитва за отблъскване на гибелното влияние на лукавия

Господи Иисусе Христе, Боже Спасителю мой! 
Дай на мене, недостойния Твой раб, съкрушение и освещение на сърцето ми, 
за да Ти се моля усилено с чиста молитва, та да изтрия ръкописанието на моите грехове. 
Изгаси, Господи, огъня на моите страсти и ме избави от неугасващият огън! 
Зная, че всекидневно и всеки час безмерно Те огорчавам и разгневявам; 
но Твоето дълготърпение ще победи моето лукавство.

Господи, Боже на добротата и милосърдието, 
спаси ме от лукави мисли, които врагът ми изпраща и навява, за да угнетява душата ми. 
Запрети му, Христе, с Твоята сила, която е заповядала и на морските вълни! 
Нека тя го обезсили и прогони далеч от мене, Твоя раб. 
Защото той всеки ден прилага към мене нови замисли на своето лукавство, 
за да овладее слабия ми ум, да ме отклони и отдалечи от Тебе и от Твоите спасителни заповеди.

Многомилостиви Владико Господи, 
прогони от мене тоя лукав дух с всичките му коварни злоумисли и намерения,
за да Те възпявам и прославям с Твоя безначален Отец и с благия и животворящ Твой Дух, 
сега и винаги, и во веки веков. Амин.


Молитва за преуспяване в християнския живот

 

Господи, Господи, сила на моето спасение! 
Отвърни лицето Си от греховете ми, изличи всичките ми беззакония 
и ми помогни да се усили моята вяра в Тебе, Спасителя наш. 
Любовта ми към Тебе да превиши всички мои естествени сили и всяка земна привързаност. 
Вярвам, Господи, помогни на моето маловерие, което проявявам всекидневно в мисли, думи и дела.

Развържи моя ум от връзките, с които тоя свят го е обвързал, 
за да мисли според законите на божествения Твой разум. 
Освободи сърцето ми от бремената, които лежат върху него 
и го притискат към земното и вещественото. 
Окрили волята ми, за да търси и върши Твоята всесъвършена воля. 
Оправяй стъпките ми във вярата и любовта, 
защото колебливо ходя, а много препънки стоят на пътищата на живота. 

Ти си път на спасяваните. 
Нека Твоята незагасваща Светлина да просветлява душата ми, 
за да може тя винаги, при всички случаи на съмнение, колебание, нерешителност, земна боязън или човешка сигурност, 
да намира Тебе, пътя на истинския живот. 

Пази ме от всякакво плътско мъдруване, което е вражда против Тебе, против Твоята истина и воля. 
Не допускай да ме овладее мисълта за земното. 
Ти знаеш какво ми е потребно за моя земен живот. 
Не ме лишавай от него, помогни ми чрез благословен от Тебе труд да го придобия, 
но ме запази от лукавото мъдруване на плътта, 
което превръща земното благо в най-висша ценност и в най-силна привързаност. 
Отвори ми очите да виждам живота в истинска, а не в лъжлива светлина 
и да помня всякога, че преди всичко трябва да търся Твоето царство и Твоята правда, 
а останалото ще ми се придаде. 

Господи, Твоята милост е до небесата, Твоята истина - до облаците, 
Твоята правда - като планини Божии и Твоите съдби - велика бездна. 
Помогни ми да преуспявам в духовния живот 
и душата ми всякога ще се хвали с Тебе, Господа на моето спасение. 

Амин.


Молитва за християнско смирение

Ти виждаш, Господи, слабостите на моето сърце. 
Ти знаеш колко често се поддавам на дяволски внушения и се изпълвам с гордост и надмeнност. 
За себе си мисля повече, отколкото е необходимо, 
превъзнасям се над моите близки, от които очаквам да ми оказват зачитане не според достойнството, 
което имам като Твое създание и Твое достояние, 
а според неугасимата жажда на моето самолюбие. 
С мисъл, думи и дела не търся Твоята слава, а своята прослава пред хората.

Затова, Господи на смирението, душата ми е пуста и сърцето ми не намира утеха. 
Гордостта и себелюбието ме прояжда, не ми дава покой, унизява ме пред самия мене, 
разстройва отношенията ми с близките, води ме към крамоли, раздори, недружелюбие 
и ме прави негоден за общия живот.

Как бих могъл да застана пред Тебе или да извърша нещо достойно за Твоето величие, 
обременен от мисъл и чувство, на които Ти се противиш?

Велики Господи, Ти ни даде пример на смирение и ни поучи да бъдем смирени по сърце. 
Бидейки в образ Божий, Ти понизи Себе си, 
като прие образ на раб и се уподоби на нас, човеците, за да ни спасиш. 
Ти уми нозете на учениците Си, на всички послужи и живота си даде за спасението за човека. 
В смирение изтърпя страданията и прие разпятие. 
Ти ни даде пример и поука на смирение, като каза: 
"Поучете се от Мене, понеже съм кротък и смирен по сърце, и ще немерите покой за душите си."

 

 

 

Поради всичко това не съм достоен да Те призовавам, Господи, нито Твоето всесвето име да нося, 
нито да издигам очи към Тебе или да поменувам Твоя свят закон. 
Моята гордост и поривите на моето себелюбие духом ме отдалечава от Тебе.

Но, Владико Човеколюбче, смили се над окаяната ми душа 
и ме освободи от мерзостта, от огъня на надменността, от червея и ръждата на самолюбието, 
за да намери душата ми покой в съгласие на моя дух с всесъвършения и Божествен Твой Дух.

Дай ми сили да удържа победа над противния дух, който ме бори и напада, 
за да се възгордявам, и тъй да падна в еднакво осъждане с дявола.

Поведи ме към смирение, любовта ще оправдае вярата ми, вярата ще ме спаси. 
В Твоето вечно Царство ме направи участник чрез смирението.

Въздигни ме от немощта на моето сегашно духовно състояние, 
та всичко, каквото имам или бих придобил - 
дарование, чест, знание, име, положение или друго нещо земно - 
да има цена пред Тебе, оценителя на истинското благо, 
и да служи за изграждането на Твоето царство в душите на човеците.

Като ми дадеш тая велика милост, пази ме, благий Наставниче на смирението, 
от страшното и гибелно внушение за превъзходство и духовно предимство, 
но дай ми сърдечното съкрушение на митаря.

Боже, бъди милостив към мене грешника. 
Амин.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pravoslavna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 71047
Постинги: 72
Коментари: 9
Гласове: 91
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031